Kommende aktiviteter

14-12-2024

Den store Julereisa

Velkommen til "Den store Julereisa", en nyskapende julerevy for barn.

Handling:
Julebukkene ønsker ikke at en jente skal bli den nye Julenissen, så de planlegger å ta over Nisseland og innføre "Julebukkjul". Problemet startet da Julebukkene Snø, Sny og Sne prøvde å fange nissefamilien som en rampestrek for å få Nissefar til å forstå deres ønske.
Det gikk ikke helt som planlagt, og nå har de fanget i lag med Julenissen og kona hans i et bur i fjøset sitt, mens Nissefar sitter trist og alene på låven.
Nissefar savner Nissemor og Sjefsalven, som tar hånd om julegaveproduksjonen og holder orden på listen over snille og slemme barn. Han savner også rampenissene Elf og Alf, som også er forsvunnet.
Det har gått nesten fem år siden de ble borte, og hvis ingen kan redde julen og gjøre Nissefar glad igjen, risikerer vi at Nissejul blir glemt for alltid. Julebukkene vil da ta over.
Men hvem kan redde julen? Hvem er egentlig Noelle, Julianne og Julie Nilsen, og hvorfor drømmer de om reinsdyret Rudolf? Hvordan kommer man seg egentlig til Nisseland? Finnes det virkelig lykketroll?
Og hva gjør påskeharen og tannfeen i Nisseland?

Bli med på "Den store julereisen" og få svar på dette og mye mer – Kom og hjelpe oss å redde nissejulen!
Passer for hele familien :)

Skrevet av: Cathrine Skjernes

På scenen: Hjerteknuseran, Kule Kidza, Banan/Alegria, Musikalspirene og Bymåsen Musikere: (TBA)
Humorforestilling som består av en kombinasjon av sang, dans, artige figurer og sceniske sketsjer.

Spilles i Kulta BlackBox lørdag 14.12 kl. 17.00 og søndag 15.12 kl. 17.00

Billetter!