Barnedans

I Barnedans blir barna introdusert for dansens verden gjennom lek-betonte og spennende øvelser. Elevene får utforske dans, bevegelse og sin egen kreativitet i tillegg til å øve på konsentrasjon, koordinasjon, styrke og musikalitet.
I barnedans legges grunnlaget for videre dans innenfor moderne, ballett, jazz (alle nivå 1).
vi har fra høsten 2024 innført bruk av uniform for barnedans. Uniform kan kjøpes hos Lisbeth Dancewear.no.
Hvorfor?
Dette handler om disiplin og respekt for faget vi jobber med, og trygghet og selvdisiplin for elevene. Vi ønsker at elevene skal føle seg vel, og det å danse på Kulturskolen skal være en spesiell og høytidelig opplevelse. Og vi tenker at det blir enklere for dere foreldre å forholde dere til en uniform for hele løpet på Barnedans.

Drakten - se vedlagt fil. Prisen blir på 430,- kroner.
Prisen er litt høyere enn vi var forespeilet i vår, men på grunn av høye tollbarrierer og en veldig lav kronekurs er prisen som den er.
Kvaliteten gjør at man kan selge drakten videre når den ikke lenger brukes. Vi kan være behjelpelig med å selge videre for dere og kulturskolens danseavdeling har en egen, kjøp og salg-gruppe på Facebook der kan dere selger videre til neste generasjon barnedansere; ‘Kulturskolens kjøp og salg dansetøy og utstyr’. Her kan man også kjøpe og selge ballettsko.
Drakten kan bestilles på nett https://dancewear.no/product/1008677/marie

Når det gjelder sko ønsker vi helst ballettsko i skinn eller canvas, men det er ikke et krav.
Langt hår skal være satt opp i hestehale, flette eller ballett topp. Dere kan øve hjemme på å sette opp håret.

Vi har forståelse for at ikke alle har anledning til å skaffe drakt til første timen, så ta det dere har nå i starten.

Forestillinger
Barndansgruppene er med på en av kulturskolens store forestillinger i Kulturhuset, enten til jul eller til våren.

- Elevavgiften faktureres semestervis, og faktureres midt i høst- og vårsemesteret.