Høstferiekurs i skuespillerteknikk

Kurset i skuespillerteknikk er en kreativ og morsom workshop hvor vi bruker enkle elementer fra metodeskuespill for å analysere tekster og situasjoner og hjelper hverandre å bli mer troverdige på scenen.
Metodeskuespill er en nyere skuespillerteknikk som springer ut fra Stanislavskis prinsipper, og tar utgangspunkt i utøverens egne sanser, følelser, minner og fantasibilder.
Dette blir en helg der vi dykker dypere ned i improvisasjon som skuespillerteknisk metode, både fysisk og verbalt. Vi skal også arbeide med tekstutdrag fra monologer og dialoger.
Deltagerne bør ha på seg bevegelige klær.

Dato:
5.-7. oktober 2023

Tid:

Sted:
Danseal 4, Krognessvegen 33

Alder
Fra 13 år og oppover.

Nivå/forkunnskap
Viderekommende nivå, for deg med teatererfaring fra før, og som føler deg trygg på scenen.

Instruktør:
Caroline Grønbekk.
Caroline er utdannet skuespiller med bachelorgrad i praktisk skuespillerarbeid.
Hennes grunnteknikk er metodeskuespill, en metode som ofte knyttes til realistisk spillestil som egner seg på tv og film, men hun har også variert erfaring fra teater og storscene, på og bak scenen, og bruker også elementer herfra i sin tilnærming.
Caroline er også utdannet dramapedagog fra Teaterhøgskolen på Kunsthøgskolen i Oslo.

1.000,- Faktura blir sendt ut i etterkant av kurset.